Rozpracowana książka

Wstrząśnie Cię, ale nie zmiesza. Gdy pytasz o najlepszą książkę o projektowaniu funkcjonalności w sieci bez problemu podam tą „Don’t Make MeThink: A Common Sense Approach to Web Usability” Steve’a Krug’a. Gdy chcesz dowiedzieć się jak powinieneś prowadzić firmę, wybierz tę książkę, o której właśnie napiszę…

Napisałem ją i chcę się nią z Wami podzielić… No może nie za darmo, naście dolarów w Amazonie i nawet audiobooka dostaniesz. No dobrze, nie napisałem jej…  Szkoda, bo zgadzam się z jej każdym zdaniem, przecinkiem i kropką. No może nie ślepo i bez doświadczeń, jakimś trafem wiele z przykładów dokładnie wpisuje się w moje doświadczenia i przekonania. I choć nie jest to nowa pozycja na rynku i nawet nie ma polskiego tłumaczenia, jednak powinna znaleźć się w bibliotece każdej osoby poszukującej biznesowej wiedzy lub obserwacji i porad od ludzi prowadzących sprawdzone biznesy.

 

Książka to oczywiście Rework założycieli 37signals Jasona Frieda and Davida Heinemeier Hanssona.

Z niej dowiesz się, że pomysł wcale nie jest taki wartościowy. Że tylko działanie i jego realizacja przynoszą mu w przyszłości wartość. Dowiesz się również, że trzeba pamiętać, dlaczego robi się to, co się robi. A również, dlaczego nie korzystać bez wyraźnego powodu z zewnętrznego finansowania. Dowiesz się wielu pomocnych informacji w zabawny i prawdziwy sposób. Naprawdę warto przeczytać a na zachętę moje tłumaczenie kawałka tekstu o startupach.

Zbuduj firmę, nie startup

Ah, startup. To specjalny gatunek firm, które przyciągają uwagę (szczególnie w świecie technologii). Startup to magiczne miejsce. Gdzie wydatki to problem kogoś innego. To miejsce gdzie cholerna rzecz zwana dochodem nigdy nie jest problemem. Tam możesz wydawać czyjeś pieniądze, do czasu aż sam wpadniesz na pomysł jak zarobić swoje. W tym miejscu prawa rynku nie działają.  Jedyny problem z tym magicznym miejscem jest taki, że nie istnieje. Bo w każdym biznesie, nowym czy starym rządzą te same prawa rynku i zasady ekonomii. Przychody wchodzą, wydatki wychodzą. Pokaż zysk albo żegnaj.

Oraz jeden z nieprzetłumaczalnych cytatów:

There are four-letter words you should never use in business. They’re not fuck or shit. They’re need, must, can’t, easy, just, only, and fast.

Uważam, że wiele osób powinno zapoznać się z tą książką natychmiast i przypominać sobie ją zawsze, gdy poszukują wsparcia 🙂 Szczerze zachęcam wszystkich, bo w gruncie rzeczy jest ona dla każdego.