Moon Tzu – Sztuka Tworzenia Internetu (w 13 odcinkach)

Inspiracja, kierunki i zasady w erze Internetu.

WSTĘP

Gdy SUN TZU tworzył swój traktat „Sztuka Wojny” Chiny wkraczały w okres rozkwitu gospodarczego i kulturalnego po wielowiekowej historii swego państwa. Bogactwo kultury oraz doświadczeń społecznych pozwalało na dogłębną weryfikację głoszonych poglądów i wyłuskanie z nich tych najbardziej wartościowych. „Sztuka Wojny” powstała 600 lat przed narodzinami Chrystusa i do dzisiaj inspiruje tysiące ludzi. W dzisiejszych czasach „Sztuka wojny” zdążyła być przerobiona na przewodnik tworzenia strategii dla managerów. Zasady „Sztuki wojny” udało się przekształcić w sprawny przewodnik, ponieważ fakt prowadzenia wojny lub w większości wypadków jej unikania to historia strategicznego myślenia o działaniu. Działaniu nacechowanym sukcesem i z wizją długoterminowego rozwoju.

Nie jestem wędrownym doradcą, filozofem, uczonym czy mężem stanu. I choć codziennie doradzam zawodowo, a filozofuje prywatnie to, co napisałem uważam za pochodną dzieła SUN TZU (SUN WU). Mój traktat jest pokazaniem doświadczeń SUN WU na rynku,  na którym na co dzień działam; gdzie zdobyłem wiedzę i doświadczenie, tj. Internecie. Dlatego usilnie namawiając do zapoznania się z oryginalną wersją z chęcią dziele się również swoim punktem widzenia.

Pomysł tego traktatu „chodził za mną” od 2005 roku. W wielu wersjach występuje w moich dokumentach. Teraz przyszedł jednak moment, gdy jest na tyle dojrzały by podzielić się nim publicznie.

Każdy rozdział będzie pojawiał się w poniedziałki, na cześć nowego tygodnia (w gruncie rzeczy po odpowiedniej ilości wolnego czasu by dział taki opracować). I aby słowu stało się zadość, a Wasze apetyty się zaostrzyły, prezentuje spis treści.

  1. ROZPOZNANIEDobre rozpoznanie obszaru zainteresowań ma wpływ na wszystkie dalsze działania. Bez wiedzy poruszamy się po omacku, często ryzykując złymi decyzjami lub niepotrzebnymi kosztami.
  2. TWORZENIE SERWISUPrzygotowanie serwisu –  związane z tym problemy, potrzeby i  motywacja.
  3. STRATEGIA ROZWOJURozpychanie się na rynku i ukrywanie zamiarów.
  4. POTENCJAŁ TWÓRCÓW Jak ważni są ludzie, którzy z Tobą pracują, ich motywacja, ich współodczuwanie celu i sukcesu.
  5. EFEKT SKALI – Odpowiednie wykorzystanie swoich zasobów w zdobywaniu rynku.
  6. KONKURENCJA: JEJ SIŁA I SŁABOŚĆ – Znajomość konkurencji, jej działań i planów narzędziem do utrzymania się na fali.
  7. SZTUKA OSIĄGANIA PRZEWAGI – Poszukiwanie luki w strategiach i wykorzystywanie ich do swoich celów.
  8. DZIEWIĘĆ ZMIENNYCH WARUNKÓW – Działania w Internecie, które często prowadzą do porażki.
  9. MODYFIKACJE – Zasady zmian pozwalające na szybkie dostosowanie do nowych warunków.
  10. ZNAJOMOŚĆ RYNKU – Pewność swoich działań, wybór segmentu, grupy docelowej, swoich braków i potencjału.
  11. DZIEWIĘĆ RODZAJÓW RYNKU – Klasyfikacja rynków, które próbują zdobyć podmioty internetowe.
  12. DYWERSJA – Gdy brakuje rozwiązań, czyli działania na pograniczu.
  13. WYWIAD I BADANIA – Wiedza, jako narzędzie do sukcesu, zarządzanie wiedzą, jako podpora nowoczesnej gospodarki.