Inspiracja, kierunki i zasady w erze Internetu.
WSTĘP
Gdy SUN TZU tworzył swój traktat „Sztuka Wojny” Chiny wkraczały w okres rozkwitu gospodarczego i kulturalnego po wielowiekowej historii swego państwa. Bogactwo kultury oraz doświadczeń społecznych pozwalało na dogłębną weryfikację głoszonych poglądów i wyłuskanie z nich tych najbardziej wartościowych. „Sztuka Wojny” powstała 600 lat przed narodzinami Chrystusa i do dzisiaj inspiruje tysiące ludzi. W dzisiejszych czasach „Sztuka wojny” zdążyła być przerobiona na przewodnik tworzenia strategii dla managerów. Zasady „Sztuki wojny” udało się przekształcić w sprawny przewodnik, ponieważ fakt prowadzenia wojny lub w większości wypadków jej unikania to historia strategicznego myślenia o działaniu. Działaniu nacechowanym sukcesem i z wizją długoterminowego rozwoju.
Nie jestem wędrownym doradcą, filozofem, uczonym czy mężem stanu. I choć codziennie doradzam zawodowo, a filozofuje prywatnie to, co napisałem uważam za pochodną dzieła SUN TZU (SUN WU). Mój traktat jest pokazaniem doświadczeń SUN WU na rynku, na którym na co dzień działam; gdzie zdobyłem wiedzę i doświadczenie, tj. Internecie. Dlatego usilnie namawiając do zapoznania się z oryginalną wersją z chęcią dziele się również swoim punktem widzenia.
Pomysł tego traktatu „chodził za mną” od 2005 roku. W wielu wersjach występuje w moich dokumentach. Teraz przyszedł jednak moment, gdy jest na tyle dojrzały by podzielić się nim publicznie.
Każdy rozdział będzie pojawiał się w poniedziałki, na cześć nowego tygodnia (w gruncie rzeczy po odpowiedniej ilości wolnego czasu by dział taki opracować). I aby słowu stało się zadość, a Wasze apetyty się zaostrzyły, prezentuje spis treści.
- ROZPOZNANIE – Dobre rozpoznanie obszaru zainteresowań ma wpływ na wszystkie dalsze działania. Bez wiedzy poruszamy się po omacku, często ryzykując złymi decyzjami lub niepotrzebnymi kosztami.
- TWORZENIE SERWISU – Przygotowanie serwisu – związane z tym problemy, potrzeby i motywacja.
- STRATEGIA ROZWOJU – Rozpychanie się na rynku i ukrywanie zamiarów.
- POTENCJAŁ TWÓRCÓW – Jak ważni są ludzie, którzy z Tobą pracują, ich motywacja, ich współodczuwanie celu i sukcesu.
- EFEKT SKALI – Odpowiednie wykorzystanie swoich zasobów w zdobywaniu rynku.
- KONKURENCJA: JEJ SIŁA I SŁABOŚĆ – Znajomość konkurencji, jej działań i planów narzędziem do utrzymania się na fali.
- SZTUKA OSIĄGANIA PRZEWAGI – Poszukiwanie luki w strategiach i wykorzystywanie ich do swoich celów.
- DZIEWIĘĆ ZMIENNYCH WARUNKÓW – Działania w Internecie, które często prowadzą do porażki.
- MODYFIKACJE – Zasady zmian pozwalające na szybkie dostosowanie do nowych warunków.
- ZNAJOMOŚĆ RYNKU – Pewność swoich działań, wybór segmentu, grupy docelowej, swoich braków i potencjału.
- DZIEWIĘĆ RODZAJÓW RYNKU – Klasyfikacja rynków, które próbują zdobyć podmioty internetowe.
- DYWERSJA – Gdy brakuje rozwiązań, czyli działania na pograniczu.
- WYWIAD I BADANIA – Wiedza, jako narzędzie do sukcesu, zarządzanie wiedzą, jako podpora nowoczesnej gospodarki.