Kup bilet w PKP przez Internet cd.

W dniu, kiedy pisałem komentarz na temat absurdu z drukowaniem elektronicznych biletów, zapytałem o to odpowiednie służby zarządzające komunikacją z klientami w PKP Intercity. Zapytałem o prostą rzecz. Interesowało mnie, dlaczego należy drukować ten bilet, skoro okazuje się, że czytniki skanują kody bez problemu. Dziś otrzymałem odpowiedź, którą zacytuję (bez nagłówków i stopek PKP Intercity – jak ktoś zainteresowany może pobrać pdf’a).

W odpowiedzi na e-mail z dnia 16 lipca 2011 r., Biuro Zarządzania Produktami informuje.

Bilet w formie elektronicznej uniemożliwia w chwili obecnej zastosowanie rozwiązań dotyczących:

  1. zmiany umowy przewozu (§ 5 ust. 3 i 4 Regulaminu e-IC). W takim przypadku konduktor zamieszcza na bilecie stosowane poświadczenie. Jeśli w wyniku zmiany umowy, „PKP Intercity” przysługuje niższa należność, poświadczenie stanowi podstawę do otrzymania zwrotu różnicy należności;
  2. postępowania w razie przerwy w ruchu pociągów (§ 6 Regulaminu e-IC). W tym przypadku podróżny uzyskuje na bilecie odpowiednie poświadczenie, na podstawie którego przysługuje mu bezpłatny przejazd (powrót) najbliższym pociągiem „PKP Intercity” do miejsca wyjazdu i zwrot należności. Jeżeli przejazd ten odbywał się w pociągu/wagonie objętym rezerwacją miejsc, kasa biletowa do poświadczonego biletu wydaje bezpłatną miejscówkę.

Ponadto, udostępniając bilet internetowy wyłącznie na ekranie urządzenia elektronicznego takiego jak laptop, telefon komórkowy, należy wziąć pod uwagę możliwe trudności w odczytaniu kodu astec przez terminal mobilny ze względu na rodzaj ekranu np. odbijający światło.

Klient nie posiadający drukarki, bilet internetowy może wydrukować w terminie późniejszym. Jeśli bilet został opłacony, można go wydrukować do odjazdu pociągu ze stacji wskazanej na bilecie i dogodnym dla siebie miejscu.

Nie ma także możliwości, aby to pracownicy „PKP Intercity” drukowali klientom bilety, ponieważ żeby to zrobić, należy po wejściu na stronę http://bilet.intercity.pl, zalogować się podając login i hasło.

Jednocześnie uprzejmie informujemy, że Spółka „PKP Intercity” stale udoskonala nowe kanały dystrybucji m.in. sprzedaż internetową i dostosowuje je do aktualnych możliwości technicznych.

Trwają prace mające na celu wprowadzenie zakupu biletu przez telefon komórkowy, jednak jest to proces praco i czasochłonny. Jeśli tylko możliwości techniczne pozwolą nam na wprowadzenie „elektronicznego” biletu, Spółka wprowadzi takie rozwiązanie oraz stosowną zmianę do Regulaminu e-IC.

Praktyka stosowana przez „PKP Intercity”, czyli dopuszczenie do sprawdzenia przez konduktora / kierownika pociągu tylko wydrukowanych biletów internetowych stosuje zarówno drugi ogólnopolski przewoźnik Spółka Przewozy Regionalne (§ 7 ust. 4 pkt 1 Regulaminu internetowej sprzedaży biletów (IPR) na przejazd pociągami „Przewozy Regionalne” sp. z o.o.), jak i koleje niemieckie DB Bahn.

Nie wiem czy on coś wyjaśnia. Dla mnie jedynie dokłada kolejnych problemów. Nawet nie pomyślałem, że w zasadzie mogłoby się coś zdarzyć, co zmusiłoby mnie do oddania tego biletu. No cóż sprawa pozostaje tak jak przed komentarzem: bilet musisz wydrukować, gdy kupisz go przez internet.