Facebook w 2005 roku

Facebook – jak się zmieniał?

Nawiązując do tekstu „Jak powstają produkty w Facebooku?” zrobiłem sobie rundkę po zmianach od pierwszej publicznie dostępnej wersji Facebooka aż pod dzień dzisiejszy. Polecam przyglądanie się historii rozwoju biznesów, które Cię interesują. Tego typu podglądactwo pozwala poczuć, jakie ścieżki rozwijali i jakie porzucili na rzecz innych. To kopalnia wiedzy bez dna.

Pisanie o zmianach w Facebooku nie jest celem tego wpisu, jeśli chcecie poznać historię, funkcjonalności i wszystkie dodatkowe informacje zapraszam do Wikipedii. Nie dam się namówić na przepisywanie tego, co tam napisano, będę musiał to później aktualizować ;-). Chcę jedynie pokazać jak Facebook, której zasięg zbliża się do 800 milionów użytkowników zmieniała swoje priorytety, właśnie poprzez odpowiednie wizualne formatowanie produktu.

Na tych zrzutach ekranu widać wszystko, od ascetycznej rozbudowanej książki telefonicznej poprzez fascynacje aplikacjami i grami oraz rozbudowanym strumieniem informacji od znajomych. W każdym roku widać dużą zmianę. Widać poszukiwanie czegoś, co ściągnie jeszcze więcej użytkowników. Nie można powiedzieć, że dział projektowania produktów w Facebooku nie ma co robić, bo z punktu widzenia tego co robią na pewno mają „nadgodziny”. Zachęcam do przyglądnięcia zmianie z z różnych punktów widzenia. Polecam popatrzeć na zmiany w reklamie, funkcjonalnościach, kolorystyki oraz na zmianę w sposobie namawiania użytkowników do interakcji.

Facebook – lata 2004-2005

Facebook w 2005 roku

Facebook w 2005 roku

Facebook w 2006

Facebook w 2006 roku

Facebook w 2006 roku

Facebook w 2007

Facebook w 2007 roku

Facebook w 2007 roku

Facebook w 2008

Facebook w 2008 roku

Facebook w 2008 roku

Facebook w 2009

Facebook w 2009 roku

Facebook w 2009 roku

Facebook w 2010

Facebook w 2010 roku

Facebook w 2010 roku

Facebook w 2011

Facebook w 2011 roku

Facebook w 2011 roku