MyGuidie.com zarabianie na pasji

MyGuidie.com screenDawno nie pisałem o tym co mi się podoba i mam wielką potrzebę podzielenia się pewnymi przemyśleniami. Mocno ostatnimi czasy poświęcam się branży małych przedsiębiorstw budowanych na realizacji potrzeb w internecie. Taka moja karma 😉 Dlatego przeglądam i analizuje większość dzisiejszych (również polskich) nowalijek wyrastających po różnego rodzaju imprezach lub po prostu rodzących się w zaciszu domowych czeluści.

Zmiana na MyGuidie

Dziś na tapetę biorę MyGuidie.com bo po kilku miesiącach wytężonej pracy i analizy rynku postanowili delikatnie zmienić kierunek i mam nadzieję, że wyjdzie im to na dobre. Nie wiem kto znał wersję No.  1 serwisu więc słów parę o tym. Idea polegała na udostępnieniu platformy dla użytkowników, która pozwoli z jednej strony usługodawcom (przewodnikom) pokazać swoją ofertę a z drugiej strony usługobiorcom (turystom) wybrać odpowiedniego pomocnika w momencie gdy pojawiają się w danym miejscu. Biznes polegał na tym, że właściciel platformy pobierał ustaloną kwotę w momencie skorzystania z usługi. Tego typu biznesów ścisłej konkurencji serwisu jest kilka ale to nie byłby problem. Fakt, że występowanie jako przewodnik wymaga np. w Polsce licencji też by nie był problemem. Moim zdaniem jest i była nisza do wykorzystania tego potencjału jednak wcale nie tak duża aby dało się zbudować odpowiednią trakcję. Dlatego prawdopodobnie na podstawie tych doświadczeń serwis postanowił się zmienić i kluczowa zmiana to rozszerzenie zakresu i pola działań. Teraz można nie tylko udostępnić swoje usługi w obszarze turystyki ale w zasadzie w dowolnej wybranej przez siebie tematyce.

Podsumowanie o MyGuidie

Dlaczego lubię ostatnią zmianę:

  1. Cieszę się, że założyciele słuchają i obserwują rynek nie brnąc pod prąd rzeczywistości
  2. Czuję, że jeszcze przed serwisem kilka zmian jednak widzę, że jest energia i potencjał
  3. Widzę dużą staranność i zaangażowanie w projekt (wystarczy rzucić okiem na grafikę, UX i inne drobiazgi)
  4. Usługa jest od razu skrojona tak aby działała globalnie

Jakie mam zastrzeżenia:

  1. Konkurencja w ogłoszeniach jest jeszcze większa czego skutkiem może być potrzeba jeszcze mocniejszego marketingu wymagającego nakładów nie tylko w social media.
  2. Proces rezerwacji, zakładania ogłoszeń wymaga delikatnych poprawek (np. jak wskazać, że usługodawca może wykonywać daną usługę tylko w weekendy, albo po 18 w dni bez deszczu, jak usunąć konto?, jak odpowiedzieć na złe/dobre rekomendacje)
  3. „Pusty sklep” – w serwisie są kategorie nie zapełnione, moim zdaniem nie powinny się pokazywać do czasu gdy nie ma tam choć jednej pozycji.

Niemniej jednak gratuluje zmiany, zmiany w dobrym kierunku, czekam na więcej i wszystkich, którzy chcieliby spróbować się w roli przewodnika po swojej pasji w danej lokalizacji polecam serwis i zaprezentowanie swojej oferty w nowoczesnym przyjaznym środowisku tj. na MyGuidie.com. Na dzień dzisiejszy w związku z brakiem (?) możliwości usunięcia konta zostałem najdroższym przewodnikiem po tematyce IT/Internet Media w Krakowie 😉