Kobiety uważajcie na Facebooka

Najnowsze badanie NBC Universal’s Oxygen Media wyraźnie informuje, że 40 procent kobiet, które korzysta z systemów społecznościowych czuje, że jest uzależnione od Facebooka.


Badanie na próbce 1605 dorosłych kobiet korzystających z społecznościówek przyniosło wiele ciekawych informacji. Kobiety korzystają z Facebooka bardzo namiętnie, 34 procent czyni to jeszcze zaraz po obudzeniu się. Ponad 1/4 z badanych w wieku od 18 do 34 lat budzi się w nocy by sprawdzić czy coś nie zmieniło się u znajomych (część z nich zbiera ogórki i arbuzy na FarmVille). 37 procent twierdzi, że zasnęła korzystając z facebooka na urządzeniach mobilnych (Iphone, PDA itd.)

Ciekawostką jest informacja, że 63 procent wykorzystuje Facebooka w poszukiwaniu nowych miejsc pracy. Zestawienie tego z informacją, że 43 procent badanych nie ma problemów z umieszczaniem swoich zdjęć z różnych „imprez” prezentujących je same w stanie wskazującym na spożycie. 32% nie ma też problemu z umieszczaniem swoich zdjęć z rożnymi średnio miłymi gestami kierowanymi w stronę aparatu.

Wiele badań wskazywało, że to kobiety najczęściej mają problem z bezpieczeństwem lub ochroną prywatności często tego typu problemy miały wpływ na korzystanie lub brak korzystania z danych usług właśnie przez kobiety. A badanie Oxygena pokazuje, że ponad połowa badanych opowiada o swoich prywatnych problemach, które je aktualnie dręczą. Ponad połowa też nie ma problemu z wskazywaniem, w którym miejscu aktualnie się znajdują. 85% kobiet nie widzi problemu, żeby zamieścić na facebooku zdjęcia ze swojej randki a 73% akceptuje umieszczanie zdjęć pokazujących jak całują się ze swoim partnerem. To, co kiedyś było określane „nic z tego, co tu robimy nie wychodzi na, zewnątrz” czyli wieczory panieńskie mogą być przedmiotem obserwacji u 73% badanych, ponieważ nic nie mają przeciwko.

54% młodych kobiet (18-24) nie ufa Facebookowi, jeśli chodzi o bezpieczeństwo danych osobowych, 72% wie, że jak już coś umieszczą na Facebooku to będzie tam żyć wiecznie. 89% młodych kobiet nie umieszcza wrażliwych informacji, ponieważ wie, że wcześniej czy później trafią do ich rodziców.

To badanie dotyczyło kobiet w USA. Wiem, że nie możemy się porównywać do ludzi w USA (różnice kulturowe, wykształcenie, inne rynki, itd.), ale podmieniając Facebook na Nasza-klasa można spokojnie przetworzyć to badanie na faktyczne dane z Polski.

Tak, więc drogie kobiety, jeśli budzicie się rano i sprawdzacie najpierw, co nowego na Facebooku czy Naszej-Klasie prawdopodobnie jesteście uzależnione.