Hörmann – klient jest nieważny!

To już 4 dzień od publikacji opinii o produkcie firmy Hörmann – nie spodziewałem się odzewu od kogokolwiek tak szybko, więc i nic się w tej sprawie nie zmieniło, oprócz jednej małej rzeczy, z pozoru dla kiepskiego produktu nieważnej.

Są dwie rzeczy, które dla sprzedawców mają w sieci znaczenie – opinia o produkcie oraz jej pozycja w wyszukiwarkach. Coraz więcej ludzi podejmuje decyzję na podstawie wiedzy zdobytej w sieci i coraz częściej opinia w sieci jest kluczowa. Widziałem badania, które wskazują, że wystarczy 10 pozytywnych opinii w sieci o produkcie aby klient uwierzył w prezentowane na stronie producenta informacje o jakości – wystarczą 3 negatywne opinie by tę, jakość obalić. W związku z tym dla sprzedawcy, producenta nie ma nic ważniejszego niż opinia o ich produkcie. W świat wyszukiwania wkraczają całkiem nowe warunki, które zaczynają decydować o kolejności wyświetlania treści. SERM (Search Engine Reputation Management) to mechanizm, który ma coraz częściej wpływ na wyniki wyszukiwania. Doprowadzenie do sytuacji, w której użytkownik dzieli się swoim złym zdaniem o produktach to skonstruowanie maszyny, która nieustannie daje w twarz. Bo człowiek zapomni, ale Google nie. A gdy Google zacznie chować produkty w wynikach wyszukiwania, dlatego, że mają złą opinię to koszt zmiany nazwy produktu przewyższy wielokrotnie środki zaradcze.

Mój artykuł o niskiej jakości produktu firmy Hörmann jest już na 2 stronie wyników na frazę „hormann jakość”. W 3 dni, mój wpis przeczytało już ponad 500 osób (średni czas spędzony na wpisie 1:24:15 sekund), codziennie czytelników przyrasta. Dziś nawet zaliczyłem kilkadziesiąt wejść z różnych miejsc w Europie przy użyciu translatora Googla (Węgry, Dania, Szwecja, Ukraina, Włochy, Francja oraz oczywiście Niemcy – tu mam nadzieje, że „centrala” Hörmanna). A to dopiero początek, bo skoro już mianowałem się anty-ambasadorem to nie ustanę w robieniu tego najlepiej jak potrafię, za cenę nowej płyty nawet mogę ufundować nagrodę dla najbardziej aktywnej osoby, która opowie klientom o moich problemach z marką Hörmann. Firmy, która nie wstydzi się, że wyprodukowała zły jakościowo produkt. Nie wstydzi się, że sprzedała go. Nie wstydzi się, że notorycznie wymieniała płyty sterujące na pęczki. I nie wstydzi się, że firmy z nią współpracujące w żywe oczy kłamały swoim klientom, że wszystko jest w porządku.

To wcale też nie jest, mój odosobniony przypadek, z dowolnego miejsca np. z elektrody mogę zacytować innych użytkowników:

Okazuje się że napędy lineamatik mają zbyt słabą przetwornicę 24v. Pod obciążeniem przetwornica dławi się co powoduje niepożądane usterki.Temat został nagłośniony w fabryce w niemczech więc będą wprowadzone poprawki do tych sterowań.Chcą wprowadzić jeden model centrali do trzech różnych napędów Hormann-a stosowanych przy bramach wjazdowych. – Viarus32


Ponownie złożyłem reklamację. Tym razem bardzo szybko, bez przysyłania serwisanta otrzymałem kolejną płytę główną. Wygląda ona nieco inaczej od poprzedniej, rozszerzono DIL do 16 szt., widzę też inny układ scalony (chyba to jest główny procesorek) tym razem firmy NEC, oraz jeszcze parę innych elementów. Widać też różnicę w działaniu samego napędu. – Ak6

Płyta jest inna , nowszy model bo tamte były wadliwe .Z tą nie powinieneś mieć problemów. – Viarus32

A dla tych, którzy chcą pogłębić wiedzę na temat SERM zachęcam na wpis Mirka Połyniaka „Reputacja w wyszukiwarce (SERM), a Social Media”, „Jak monitorować reputację marki” oraz „SERM, czyli zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach”.

Ps. Żeby było jasne, drogi Hörmannie nie oczekuje zwrotu moich pieniędzy, oczekuje, że moja brama będzie działać poprawnie a Wasi partnerzy przestaną kłamać ludziom prosto w oczy, że to wina KLIENTA. Ok, to drugie będzie ciężkie do wykonania – zdaję sobie z tego sprawę. Zapewniam Cię zwykle wolę pisać o tym co mi się podoba patrz kategoria Lubię to!.

  • Pingback: Hörmann – jakoś i bublowacenie - Moonopol.pl()

  • postanowiłem zrobić sobie pewne ćwiczenie i wklepałem „hormann jakość” w wyszukiwarkę przed chwilą -- u mnie przynajmniej wpis jest już na pierwszej stronie wyników (ale obecnie Google serwuje spersonalizowane SERPy więc to może różnie wyglądać)

    • Ja też już mam na pierwszej stronie 😉 Jeszcze trzy wpisy i Hormann będzie miał moje wpisy pod sobą -- chyba nie będą szczęśliwi :/

      Mogę im polecić usługi np. Ideo proponuje usługi na SERM (choć uważam że pkt. 5 powinien być 1.)
      1) Przed rozpoczęciem działań dokładnie określamy przy wyszukiwaniu, których fraz kluczowych pojawiają się negatywne informacje związane z marką.
      2) Przygotowujemy listę sugerowanych haseł, przy których warto zadbać o to aby pojawiały się pozytywne komunikaty o marce.
      3) Wybieramy wspólnie z klientem strony z najgorszymi z punktu widzenia budowania świadomości marki wpisami, tak aby w pierwszej kolejności dążyć do tego, aby nie pojawiały się wysoko w wynikach wyszukiwania.
      4) Po wypozycjonwaniu istniejących pozytywnych informacji związanych z marką rozpoczynamy wspólnie z klientem tworzenie oraz promocję nowych wpisów.
      5) Gdy jest to możliwe i uzasadnione kontaktujemy się z właścicielami witryn zawierającymi negatywne treści w celu wspólnego ustalenia warunków ich usunięcia.
      6) Doradzamy oraz przygotowujemy długofalowy plan działań dla klienta, który uchroni go przed ponownymi sytuacjami w przyszłości.
      http://www.pozycjonowanie.ideo.pl/pozycjonowanie/serm/

  • Pingback: Hörmann - 6 uścisków dłoni - Moonopol.pl()

  • Pingback: Nie kupuj Hörmanna! Kup Kubusia! - Moonopol.pl()

  • KRZYSZTOF

    Witam,
    30.08.2011 zareklamowałem drzwi wejściowe stalowe termopro -- szczelina pomiędzy progiem a skrzydłem -- okazuje się że skrzydło jest jest za krótkie -- 202 cm przy otworze 202,8 cm. Do zimy mieli się uwinąć z wymianą skrzydła. Do dzisiaj cisza (zimy jeszcze nie ma 🙂 ). Póki co serwisant twierdzi, że Niemcy nie chcą się przyznać do błędu i szukają dziury w całym. Według mnie to marna wymówka i grają na zwłokę. Jak sorawa się zakończy napiszę jeszcze co nie co.

  • Kasia

    Mogę z czystym sumieniem dołączyć do grona niezadowolonych klientów. Jeśli komuś marka Hormann kojarzy się z dobrą jakością ( tak jak mi przed zakupem) to jest w wielkim błędzie.

  • Agel

    Gówno wiesz i klepiesz bzdury.

  • Deepswing81

    hormann to dla mne ścierwo !!

  • WKURZONY KLIENT HORMANA

    Kupiłem dzwi TermoPro za 4000zł Hormana TPS10 z montażem w lipcu licząc że kupuje Mercedesa wśród drzwi. Drzwi bardzo ciepłe bo współczynnik U=1,2 i montaż paswyny.

    Nie mineło pół roku a drzwi uległy takiemu wykrzywieniu że od strony zamkna gdy przyłożę zapalniczkę to płomień mi gaśnie od przenkającego wiatru. Do tego dochodzi oszronienie od wewnętrz w okolicy zamka. Mierzyłem temperature pirometrem od strony zawiasów i wynosi na futrynie ok 10stopni (przy mrozie -4 na dworze). Im bardziej zbliżałem się do strony zamka to temperatura ościeżnicy spadała do poziomu 1stopnia.

    Drzwi mają być wyminieone ale autoryzowany przedstawiciek który mi je montowała nie pracuje w soboty a ja mam tylko czas w soboty i w dni powszednie ale akurat po godzinach pracy tej „firmy”.

    Podsumowując

    -wydałem 4tyś na drzwi do domu niskoenergetycznego

    -po 6mies uległy odkształceniu ok3mm na wysokości

    -wieje mi z okolic zamka że aż szron się osadza (uszczelki nie są w stanie tego doszczelnić)

    -ucieka mi ciepło z domu

    -firma montująca traktuje mnie jak „zło konieczne”

    -sprawa toczy się w sądzie

    Czy jestem zadowolony???
    Dla mnie ta firma raz na zawsze zostanie w pamięci jako firma typu „płać i spier….” Strasznie kiepska trwałość- drzwi de facto nie wytrzymały nawet jednego sezonu!!!

    Antypolecam!!!

  • jack

    Kupiłem bramę garażową firmy Hormann o szerokości 5 m i nie mogę jej zamknąć jak świeci na nią słońce ( gdy panele są nagrzane ) . wydałem kupę kasy i w słoneczne dni brama nie funkcjonuje , muszę zamykać ją rękami . gdy na bramę świeci słońce to panele tak się odkształcają że prześwity są na 2 centymetry . zgłosiłem reklamację , przyjechał technik z Warszawy i powiedział że mogą mi zamontować profile wzmacniające za które zapłacę tylko 1000 zł i może to wystarczy . GDY KUPOWAŁEM BRAMĘ TO NIKT MI NIE POWIEDZIAŁ ŻE W SŁONECZNE DNI NIE ZAMKNĘ JEJ .

  • KRZYSZTOF

    Witam,
    2 lata temu pisałem o problemach z wymianą skrzydła drzwi wejściowych. Skrzydło po wielkich bólach zostało wymienione, ale jest problem z domykaniem drzwi -- muszą być ciągle zablokowane tzn. że po zatrzaśnięciu ich od zewnątrz trzeba je otwierać z klucza. Wiosną tego roku wybrała się mnie komisja w składzie: 2 przedstawicieli firmy montującej drzwi oraz przedstawiciel firmy Hormann. Panowie przyjechali z kolejnym skrzydłem drzwiowym i po dwugodzinnym „drapaniu” się w głowę stwierdzili, że ościeżnica jest nieprawidłowo zamontowana. Poinformowali, że decyzja o wymianie (przy okazji ingerencja w tynki, posadzki, elewację) zostanie podjęta na wyższym szczeblu. Do dnia dzisiejszego cisza. Firma montująca drzwi nie odbiera telefonu.
    Biorąc pod uwagę czas trwania sprawy oraz totalną ignorancję ze strony Hormanna, jako czynny inżynier budownictwa mający często wpływ na decyzję o wyborze dostawcy stolarki na inwestycję, będę wykorzystywał wszelkie możliwe narzędzia aby tej firmy już nigdy nie oglądać na prowadzonych pod moim kierownictwem inwestycjach.
    A wam Panowie z Hormanna życzę jeszcze więcej determinacji w drodze do samozagłady.

  • Włascicielka bramy Hormann

    Witam, kupiłam bramę segmentową 5 m Hormann od firmy z Opola. Kilka dni po jej montażu okazało się, że brama w słoneczne dni wygina się ok 5 cm, co powoduje jej nieszczelnośc i nieestetyczny wygląd. W sciepłe dni boję sie ją także używać aby nie popsuć mechanizmów. Złożyłam reklamację, od 2,5 miesiąca czekam… Czy ktoś z Państwa miał taki problem i go rozwiązał pozytywnie dla siebie? Obawiam się, ze przepychanki między Producentem a Sprzedawcą moga trwać jeszcze bardzo długo a cierpi tylko Klient… Brama była droga, czas postępowania reklamacyjnego koszmarny. Dla zainteresowanych dokumentacja do wglądu. Na dzień dzisiejszy wybrałabym innego producenta bram, Hormannem jestem zawiedziona. Zobaczymy jak zakończy się sprawa, oby korzystnie dla konsumenta, bo widzę, że złych opinii przybywa.

    • bronek

      I jak tam sprawa się zakończyła? Mam nadzieje, ze pozytywnie dla Ciebie?

  • Olo

    A ja tak z ciekawości zaglądnąłem, bo ładnie upalona płyta mnie zainteresowała. Powiem tak: takie spustoszenia same się nie dzieją, a raczej jest to skutek przepięcia lub wyładowania atmosferycznego. Jeśli tak, to żaden producent elektroniki, agd itp nie uwzględni reklamacji i niestety ma rację. Oczywiście każdy uważa, że ma rację, ale zawsze są jakieś zasady gwarancji, a niestety z reguły kupujący wie o gwarancji tyle, że mu się należy i już… Opluć zawsze łatwo zwłaszcza teraz w internecie. Ale to już tak na marginesie

  • Marcin Stencel

    Witam, również nie polecam bram LPU Hormanna, wyginają się, gdy świeci na nie słońce, również nie mogę jej zamknąć, polecam Sąd, sam mam zamiar tak zrobić, dla zainteresowanych https://www.youtube.com/watch?v=ClBfzO9BClU

    równiż opis: ” Sprawa skończyła się w sądzie WADLIWA BRAMA HORMANN TYP LPU40 5x2 m, KTÓRA ZACINA SIĘ PRZY PRÓBIE DOMKNIĘCIA.
    Prawomocny wyrok Sądu Okręgowego w Bielsku Białej z dnia 12 marca 2015. Sygn. Akt II Ca 647/14
    ,,Wadliwie funkcjonowanie bramy garażowej zainstalowanej przez firmę Hormann Polska wynika, przede wszystkim z wpływu zjawisk fizycznych (rozszerzalność liniowa). Należy stwierdzić, że brama garażowa firmy Hormann nie spełnia wymaganej funkcji w warunkach klimatycznych naszego regionu, czego dowodem jest zwiększającą się liczba reklamacji ,,…brama Hormann nie spełnia wymaganej funkcji w warunkach klimatycznych naszego regionu’’ jest w pełni zasadne i potwierdzone podczas wizji lokalnej oraz dodatkowo poparte wynikami badań przeprowadzonymi przez producenta bram.
    Rasumpcja; Opinia Biegłego Sądowego -- Sygn. Akt I C 1207/13

  • Zdzisław

    Witam, może mój problem nie dotyczy produktu firmy Hormann (posiadam ich bramę garażowa rzadko używam więc może dlatego nie mam z nia problemu) ale podejścia ich przedstawiciela do petenta. Chodzi mi o firmę Milan z Wrocławia z Armii Krajowej 45. Nie chcę nikogo zanudzać opowiadaniem całej historii a jedynie skupić się na ich ostatnim mailu do mnie. Oto jego treść -- „Takich potencjalnych klientów jak Pan mamy na pęczki więc jeden więcej czy mniej to żadna różnica.
    A pracownik został zwolniony dyscyplinarnie i obciążony kosztami szkoleń. Zawdzięcza to Panu że jest bez środków do życia.” Napisałem w tej sprawie do kierownika regionu w Komornikach koło Poznania do Pani Małgorzaty Adamskiej z zapytaniem czy jest to również oficjalne stanowisko firmy Hormann i oczekuje na odpowiedz. Maila z zapytanie wysłałem wczoraj odpowiedzi brak. Chcę im dać parę dni na sprawdzenie czy taka sytuacja miała miejsce by mogli się do tego ustosunkować. Moje pytanie do was -- jakie kroki powinienem poczynić w przypadku braku odpowiedzi? Za podpowiedzi z góry dziękuje. Propozycje można przesyłać na zeb8@wp.pl